وبلاگ

با استفاده از چه روش‌هایی و چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم

در صورت زیاد بودن ضخامت چسب می‌توایند برای جدا کردن آن از کاردک استفاده کنید.

مقدمه

چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم؟ این سوالی است که بعد از جمع آوری موکت‌ها گریبان گیرمان می‌شود. به طور معمول برای نصب موکت از نوعی چسب مخصوص استفاده می‌شود. این نوع چسب فوق‌العاده قوی است و با استفاده از آن می‌توان موکت را بر روی هر نوع سطح بتنی، سنگی، سرامیک و… چسباند. اما قوی بودن چسب موکت همیشه حسن نیست و می‌تواند به یک معضل بزرگ بدل شود.

چسب موکت زمانی شما را به زحمت می‌اندازد که قصد دارید موکت‌ها را جمع‌آوری کنید. در چنین مواقعی با لکه‌های ناخوشایند چسب بر روی تمام کف ساختمان به خصوص اگر از جنس سنگ یا سرامیک باشد مواجه می‌شوید. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم؟ راهکارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان اقدام به برطرف کردن چسب موکت از روی سرامیک نمود. به طبع هر کدام از این راهکارها تاثیر و نتیجه‌ی متفاوتی دارند. از این رو بر اساس نوع و میزان چسب و توجه به جنس کف ساختمان باید راهکار مناسب برای برطرف کردن چسب موکت را برگزید.

پاک کردن چسب از روی سرامیک نباید به سطح آن آسیب برساند.

پاک کردن چسب از روی سرامیک نباید به سطح آن آسیب برساند.

 

چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم

 

این که چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم از دو جهت حائز اهمیت است. روشی که برای پاک کردن چسب از روی سرامیک استفاده می‌شود نباید به سطح سنگ و سرامیک آسیب برساند. به عنوان مثال استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی موجب از بین رفتن رویه‌ی سنگ یا سرامیک شده و مقاومت آن را کاهش می‌دهد. از این رو پس از مدتی سرامیک دچار شکستگی یا ترک خوردگی می‌گردد. راهکار دیگر ایجاد سایش برای از بین بردن چسب موکت است که اگر به طور اصولی انجام نگیرد موجب ایجاد خط و خش بر روی سطح سرامیک شده و آن را کدر می‌کند.

پاک کردن چسب از روی سرامیک نباید به سطح آن آسیب برساند.

 

پاک کردن چسب موکت از روی موزاییک به روش خانگی

 

در صورتی که سطح مورد نظر وسعت کمی داشته باشد می‌توان با استفاده از برخی روش‌های خانگی اقدام به برطرف کردن چسب موکت از روی سرامیک نمود. این شیوه باید در دو مرحله انجام گیرد.

  • حذف چسب: برای انجام این کار کافیست 1 فنجان آمونیاک و 1 فنجان ماده شوینده را درون یک سطل با آب داغ مخلوط کنید. حاصل این ترکیب یک صابون بسیار قوی برای پاک کردن لکه‌های این چنینی و سمج می‌شود. آمونیاک در پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک بسیار خوب عمل می‌کند. حال چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم؟ قبل از هر کاری برای حفظ سلامت خود از دستکش، ماسک و عینک محافظ استفاده کنید. همچنین برای حمل محلول تمام دقت خود را به کار بگیرید. برای تاثیر بهتر از یک برس ضخیم برای پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک استفاده کنید. باید مکررا برس را در داخل سطل به محلول آغشته کنید و با اعمال نیروی زیاد بر روی سطح مورد نظر بکشید. پس از این که چسب موجود بر روی سطح موزاییک جدا شد، محل را با آب شسته و با یک پارچه کاملا خشک کنید.
  • چسب را نرم کنید: دانستن این که چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم به تنهایی کافی نیست. برای پاک کردن چسب موکت، سطح موزاییک نباید دچار آسیب شود و ظاهری نامناسب پیدا کند. از این رو برای پاک کردن باقی مانده چسب‌های موجود بر روی موزاییک باید به گونه‌ای چسب را نرم کنیم. برای این کار مقداری آب جوش را تهیه و درون سطل بریزید. سپس یک حوله را بر روی سطح مورد نظر پهن کنید. حال آب جوش را بر روی حوله بریزید. به گونه‌ای که تمام سطح حوله کاملا خیس شود. بعد از گذشت زمان حدود 5 دقیقه سطح سرامیک را با استفاده از همان حوله‌ها کاملا پاک کنید. این مراحل را تا زمانی که چسب به طور کامل برطرف شود ادامه دهید.

در صورت زیاد بودن ضخامت چسب می‌توایند برای جدا کردن آن از کاردک استفاده کنید.

در صورت زیاد بودن ضخامت چسب می‌توایند برای جدا کردن آن از کاردک استفاده کنید.

در صورت زیاد بودن ضخامت چسب می‌توایند برای جدا کردن آن از کاردک استفاده کنید.

علاوه بر راهکار گفته شده می‌توانید با استفاده از اتو چسب باقی مانده بر روی موزاییک را نرم کنید و از بین ببرید. برای این کار کافیست سطح مورد نظر را با روزنامه بپوشانید. دقت کنید که روزنامه‌ها کاملا صاف و بدون چین و چروک بر روی موزاییک قرار گرفته باشند. سپس تمام روزنامه‌ها را اتو کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و از اعمال فشار بر روی اتو خودداری کنید.

 

با استفاده از دستگاه کفساب چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم

 

یکی از روش‌های بسیار موثر برای پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک استفاده از دستگاه‌های کفسابی است. دستگاه کفسابی علاوه بر این که چسب‌ موکت و تمام لکه‌ها را پاک می‌کند موجب بازیابی شفافیت و درخشندگی موزاییک‌ها می‌شود. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد استفاده از حلال‌های چسب و مواد شیمیایی می‌تواند به سطح سرامیک آسیب برساند. برای مقاطع با وسعت کم می‌توانید از مایع حلال چسب استفاده کنید. این ماده شیمیایی چسب‌های موجود بر روی سطح را در خود حل می‌کنند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با سطح سرامیک واکنش نشان ندهد و آن را نسوزاند. از این رو استفاده از دستگاه کفسابی بهترین راهکار است.

خب چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم؟ برای این کار ابتدا باید سطح زمین از هرگونه آلودگی مثل گرد و خاک و آشغال‌های بزرگ پاک گردد تا در خلال کفسابی مانعی ایجاد نشود. این که با استفاده از کدام روش و چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم، به شرایط سطح مورد نظر و نوع سرامیک وابسته است. در برخی مواقع با توجه به نوع چسب و وخامت اوضاع از مواد شوینده در دستگاه کفسابی استفاده می‌شود. همچنین از لقمه‌های گوناگون با میزان زبری متفاوت در مراحل پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک استفاده می‌شود تا به خوبی آثار چسب از روی کف ساختمان برطرف شده و موزاییک‌ها شفافیت و براقیت خود را بازیابند. از این رو انجام این کار باید توسط افراد مجرب و متخصص صورت گیرد.

بهترین راهکار استفاده از دستگاه‌های کفسابی است که سطح سرامیک را از آثار به جا مانده از چسب موکت پاک می‌کند.

بهترین راهکار استفاده از دستگاه‌های کفسابی است که سطح سرامیک را از آثار به جا مانده از چسب موکت پاک می‌کند.

بهترین راهکار استفاده از دستگاه‌های کفسابی است که سطح سرامیک را از آثار به جا مانده از چسب موکت پاک می‌کند.

جمع بندی

 

برای چسباندن موکت از چسب‌های بسیار قوی استفاده می‌شود. هر نوع موکتی با هر کیفیتی که باشد عمر مشخصی دارد و روزی فرا می‌رسد که تصمیم به جمع‌آوری آن بگیرید. البته جمع‌آوری موکت‌ها با هدف تغییر دکوراسیون نیز انجام می‌گیرد. پس از برداشتن موکت‌ها این سوال پیش می‌آید که چگونه چسب موکت را از روی سرامیک پاک کنیم؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. استفاده از مواد شیمیایی و حلال چسب، استفاده از شوینده‌ها و… می‌توانند موثر باشند؛ اما طاقت فرسا و همراه با مشکلات فراوان هستند. حتی ممکن است که در انتها نتیجه‌ی مناسبی هم نداشته باشند. از این رو بهترین راهکار استفاده از دستگاه‌های کفسابی است. این روش علاوه بر این که سطح سرامیک را از آثار به جا مانده از چسب موکت پاک می‌کند موجب شفافیت و درخشان شدن سرامیک‌ها نیز می‌گردد

کلمات مرتبط با این صفحه:

  • اقای موکت